luns, 31 de xaneiro de 2022

“Chamizo” de Fina Casalderrey


 Eu elexín Chamizo de Fina Casalderrey. É un libro que lin en 3º de Educación Primaria.Decidín escollelo pola súa sinxeleza e polo que transmite, paréceme que dá unha mensaxe moi tenra.


2. Ficha bibliográfica


Casalderrey, F.(2007) Chamizo.Edicións Xerais de Galicia. 


3. Describir o formato da obra


Estamos ante un libro convencional de 73 páxinas,é un libro moi sinxelo de ler xa que a autora fai que nos mergullemos no mundo do propio libro.

O lanzamento e a primeira edición tiveron lugar en 1994. A obra que eu manexo é a 6º edición e saiu en 2007.


Como é propio deste tipo de libros a cuberta e a contracuberta non forman unha única imaxe. Na cuberta do libro atopámonos cá ilustración dunha nena cun gatiño ao lombo, a rapaza está pegando nunha porta ou nunha parede adornos de Nadal.As ilustracións do libro son de Luís González pero a ilustración da cuberta confiouselle a Manolo Uhía. Nesta cuberta ademais de aparecer a ilustración tamén temos a editorial á que pertence, que neste caso é Xerais e a colección Merlín.

Na contracuberta aparece un breve resumo da historia do libro, un código de barras no que aparece o ISBN e unha referencia á editorial do libro.


Na solapa atopamos unha foto da autora, unha breve descrición ou presentación dela e do seu percurso pola narrativa galega.

Na portadilla está a información referente á ilustración e deseño da cuberta, á maquetación do libro, ao número e lugar de edición e á información referente á impresión. Na páxina á dereita desta aparece unha dedicatoria a tres persoas amigas dos animais. 


Nas últimas páxinas do libro hai un índice dos 15 capítulos cos seus títulos e nas seguintes dúas páxinas aparecen algúns libros da colección Merlín que son de 9 anos en diante. 


A tipografía do libro ten unha letra grande, xa non é unha letra ligada debido a que nos atopamos en niveis un pouco maiores. En tódalas páxinas podemos ver a imaxe de moitos gatiños seguidos enriba e debaixo do texto. Aínda que non de maneira moi frecuente seguen aparecendo imaxes representativas do texto, ocupando toda a páxina dereita.


4. Resumir o argumento 


Martina, a protagonista deste libro, é unha rapaza de nove anos que o que máis desexa no mundo é ter un animal na casa. Seus pais non lle deixan xa que viven nun piso na cidade, e tras varias malas experiencias deciden non ter máis animais ata que poidan coidalos como estes precisan. 

Un día, Martina vai tirar lixo á papeleira do patio do colexio,para a súa sorpresa atopa un gatiño ó que rápidamente lle pon “Chamizo” pola súa apariencia. Era un gatiño negro cunha única mancha branca. Ao longo do libro descubriremos que pasa co gatiño e cómo actúa a rapaza.


5. Describir as ilustracións (se as ten) e a súa relación co texto


As ilustracións están pintadas con acuarela por ambos ilustradores. A diferenza atópase nas tonalidades que empregan. 

Mentres que na cuberta destacan cores vivas como poden ser verdes, amarelos ou rosas entre outros. Nas ilustracións do interior do libro,as tonalidades que se empregan son negras, grises ou marróns. 

Todas as ilustracións teñen que ver con acontecementos do libro e incluso a portada, é un dos momentos cruciais do desenvolvemento da historia.


6. Explicar as potencialidades da lectura da obra para nenas/os de 6 a 12 anos.


Tras a lectura do libro de xeito opcional, a escoller entre outros moitos.Comentaremos entre todos os lectores de Chamizo presentes na aula os sentimentos que a eles lles suxire a lectura. Proporemos unha pregunta aberta de libre resposta sobre cómo rematarían eles e elas o libro ou cómo actuarían se se ven na situación de Martina.


Para aquel alumnado ao que lle gustase a maneira de escribir da autora e o tema que trata neste libro poderemos recomendar outro dos seus libros como O misterio dos fillos de Lúa.


Esta lectura está orientada para cursos como poden ser 3º ou 4º de primaria, aínda que tamén pode recomendarse para 5º. Penso que para 6º é un libro bastante sinxelo xa que esperase que o alumnado teña unha madurez lectora maior.


As potencialidades que podemos traballar có libro son os sentimentos encontrados entre o que debemos facer por humanidade e aquilo que podemos facer dependendo do que nos deixan os nosos maiores. Por outra banda, podemos traballar o amor e o cariño polos animais, a solidariedade e a empatía pero sobre todo a importancia da comunicación cos nosos pais.



7. Recursos en liña de acceso aberto sobre a obra.


Desta obra non hai recursos en liña.




Ningún comentario:

Publicar un comentario

Os soños na gaiola

Manuel María (1968). Os soños na gaiola  (9º ed.). Vigo: Xerais. Os soños na gaiola, de Manuel María, é un poemario impreso en papel de tapa...