Casalderrey, Fina (2002). Ás de mosca para Anxo. Ilust Manuel
Uhía. Vigo: Xerais, col. Sopa de letras, 144 pp. (ISBN: 978-84-8302-863-6).
Para esta
recensión crítica, a obra elixida titúlase Ás
de mosca para Anxo. A súa autora é Fina Casalderrey, unha das mellores
escritoras galegas de literatura tanto infantil coma xuvenil e recoñecida co Premio
Nacional de Literatura en 1996. Na obra trátanse temas moi actuais e tabús como
a morte, a violencia escolar e de xénero, a diversidade... Un dos motivos da
elección desta obra foi escoitar a autora no Ciclo de Literatura Infantil e
Xuvenil “Sen tabús. Ler para pensar”, xa que me pareceu unha persoa moi
interesante. En Educación Primaria tiven como lectura obrigatoria unha obra de
Fina: Dúas Bágoas por Máquina, entón apetecíame
moito volver ler a esta autora, que ten obras de grande interese para traballar
coa infancia, xa que pretende introducirse no seu mundo e divertila, á vez que
lle axuda medrar.
En canto
ao formato da obra, trátase dun libro de formato papel, que ten unha cuberta,
unha contracuberta, un lombo e unhas páxinas que van compoñer o miolo do libro.
Na cuberta atópase o título na parte superior coas letras en maior tamaño. O
nome da autora aparece arriba en menor tamaño e, xusto debaixo, aparece o nome
de Manuel Uhía, o ilustrador, en letras aínda máis pequenas. É importante
salientar que a ilustración abrangue a metade da páxina, nesta aparece unha
rapaza enriba dun tellado, acompañada dun paxaro, apoiada na cheminea e
observando a paisaxe. Na contracuberta, obsérvase unha sinopse do relato e a
idade recomendada (de 10 anos en adiante), o ISBN, o nome da editorial e da
colección e outra ilustración. Nesta última observamos un pequeno tarro cunha
mosca dentro.
Nas
primeiras liñas do libro atopamos máis información sobre á editorial e a
portada, que é diferente da cuberta. Nesta ocasión, é en branco e negro coa
rapaza sentada no tellado arroupada cunha manta e con expresión asustadiza. Despois
xa aparece o primeiro capítulo, co título en letras maiúsculas e isto repítese
ao longo dos 32 capítulos que a compoñen. Todos os títulos adiantan o que
ocorre logo. Por outra banda, a letra é adecuada e fai que se lea sen
dificultade.
O
argumento da obra podería ser o seguinte: a protagonista é Estrela Canedo, unha
nena especial pola súa forma de ser pero tamén pola súa bondade. Cando chegou
ao novo colexio Rosalía de Castro os seus compañeiros e compañeiras ríanse dela
por que tiña certas dificultades, pero co paso do tempo Estrela foi gañando un
oco no corazón de todos os seus compañeiros e compañeiras de clase. Un día na
aula abórdase o tema dun secuestro e Estrela coas múltiples dificultades que
tiña non entendía de todo ben o que pasaba, polo que tentou buscar unha
solución. O método empregado pola rapaza é desaparecer, o que provocou que todo
mundo a andase buscando pola vila, polo campo, por todos lados e ela estaba
simplemente no tellado da súa casa, pasando frío e fame. A razón da súa
desaparición é que seu pai está no estranxeiro, en Alemaña, e ela pensa que o
pode estar pasando mal. A súa acción provoca que seu pai apareza, polo que
Estrela está convencida de que o seu método obtivo resultado.
É importante
destacar que esta obra comeza polo final e, de forma retrospectiva, vaise
tecendo a historia. Isto consegue crear nos lectores moita curiosidade por
entender como se chegou a esa escena final.
En canto
ás ilustracións, preséntanse en branco e negro e baséanse na técnica da
acuarela. Non son moitas, pero as que están son de gran tamaño e de gran calidade
artística. Son ilustracións que lle dan moita forza ao relato. Pódese mencionar
que xogan moito cos contornos.
En canto
ás potencialidades, a lectura desta obra permite reflexionar sobre as emocións
e a importancia da educación emocional, ademais de abordar outras cuestións
como a igualdade e a diversidade, é dicir, serve para educar coas mesmas
condicións, aceptando as diferenzas entre as persoas. Esta lectura tamén salienta
por visibilizar a diversidade das persoas que padecen algún tipo de
discapacidade, por poñer en valor o traballo en grupo, a importancia da familia
durante a infancia, o espírito de superación ante as dificultades ou a
confianza nos demais, pero sobre todo en ti mesmo.
Ningún comentario:
Publicar un comentario