PEROZO, XOSÉ A. (2004).
Vanesa non quere ser princesa. Ilust. Xaime Asensi. Santiago de Compostela:
Sotelo Blanco, col. Contar x contar, 35 pp. (ISBN: 84-9471-871-1).
Libro ilustrado de Xosé Antonio Perozo e Xaime Asensi, de
tapa dura, de 21 cm x 21 cm aprox. e ten 35 páxinas. Na cuberta
presenta unha imaxe dunha nena vestida de astronauta e nun contexto que semella
o espazo exterior que acena cara ao lectorado en actitude alegre, mentres se
observan múltiples estrelas ao fondo. Na parte superior aparece o título da
obra e debaixo os nomes dos autores.
Dende o punto de vista do contido, a
historia xira ao redor do soño da nai de Vanesa, que quere que súa filla sexa unha princesa. Por
iso chamou ás fadas dos contos para facelo realidade. O problema xurdiu cando a
máis vella de todas decidiu que a nena puidese elixir por si mesma o que ía
ser. Vanesa quixo ser mestra, doutora, arquitecta, xuíza, xornalista, actriz,
astronauta e escritora, pero non princesa. Vanesa quixo ser libre.
As ilustracións de Xaime Asensi
acompañan o texto e serven de aporte de información adicional á do texto.
Podemos observar que as imaxes que aparecen nas páxinas están formadas por
cores vivas, que ao meu modo de ver, representan a vida en si mesma, as ganas
de explorar libremente o mundo, sen que ninguén poña límites a esa exploración.
En cada imaxe aparece Vanesa vestida da profesión que elixe ese día. Polo
xeral, móstrase a unha Vanesa feliz descubrindo oficios novos día a día. Baixo
o meu punto de vista, este aspecto é importante xa que se representa á nena
como unha persoa alegre que desfruta xogando e querendo ser algo distinto cada
día, tal como debería ser a infancia feliz dun neno ou nena, xogando.
Entre as potencialidades da lectura
desta obra moi axeitada para nenas e nenos de educación primaria estarían a
reflexión sobre a importancia da coeducación, as expectativas de futuro de
ambos os xéneros e a relación entre os adultos e a infancia. Hoxe en día é
habitual que a xente siga asignando roles aos nenos. Se es neno tenche que
gustar o fútbol e se es nena, as bonecas. Os nenos son listos e as nenas
“bueniñas”. Son construtos sociais
cos que convivimos. Incluso a publicidade de xoguetes infantís segue a día de
hoxe promocionando estes falsos estándares. Por isto paréceme axeitada esta
temática para os libros infantís, xa que debemos inculcarlle aos nenos e nenas
desde pequenas que todos somos distintos, que a diversidade é boa. As nenas
poden xogar ao fútbol igual ou mellor que os homes, estes poden levar vestidos…
Son cousas que hoxe en día parecen obvias,
pero non o son tanto, por exemplo para a xente que viviu na ditadura. É
importante tratar na escola os roles de xénero para educar a nenos e nenas por
igual e libremente.
Entre os recursos en liña sobre a obra cabe destacar un vídeo no que unha mestra lle
conta o conto á súa clase, moi
recomendable ler para o alumnado: h ttps://youtu.be/I3e9k9yKb8k
Ningún comentario:
Publicar un comentario