Lalín, David (1989). Vagabundo. Barcelona: Sotelo Blanco Edicions, col. A Porta, nº5, 22pp. (ISBN: 84-7824-037-3)
A obra escollida para este traballo é
Vagabundo, escrita por David Lalín. É unha obra que lle mercou miña nai a miña
irmá para aprender a ler, e que eu herdei uns anos máis adiante.
Dende o punto de vista do formato, a
obra presenta un formato regular e con tapa branda. Na parte superior da
cuberta observamos a imaxe dun neno e o seu amigo o triángulo, o título do
libro, autor e ilustradora e a editorial na que se editou o libro. Na contracuberta
aparece toda a información sobre o libro, un breve resumo, e o resto de obras
que presenta o autor de acordo con este formato.
O conto fálanos da historia de Fuco, un
neno ao que lle gusta moito viaxar. Un día queda sen ideas e a nai dálle un
libro do seu tío que o inspirará para viaxar a lugares inesquecibles. Alí
coñece a moitos novos amigos e amigas, pero por diversas razóns ten que
abandonar cada un dos lugares nos que se atopa. Ao volver á casa ensínalle á
nai os recordos de todos os sitios que visitou e explícalle cada unha das
aventuras que viviu.
As ilustracións deste libro teñen unha
grande importancia, principalmente é un libro para aprender a ler ou para
mellorar a fluidez lectora, polo que as ilustracións xogan un papel moi
importante. En primeiro lugar aparecen sempre na páxina dereita, polo que o
primeiro que ven os nenos e as nenas é a ilustración, o que lle permitiría ler
o libro sen necesidade do texto. En segundo lugar, as ilustracións axudan ás
persoas que lemos o libro a viaxar co protagonista e a sentir o mesmo que sente
el en cada un dos mundos que visita, incluso chegamos a meternos na súa pel
cando vai a mundos onde o mancan ou onde están tristes, transmitíndonos esa
mesma sensación. Ademais, as imaxes aparecen con cores moi vivos, o que nos fai
sentir aínda con maior claridade ese mundo imaxinario. Todo o libro está
ilustrado por Àngels Castelltort.
Entre as potencialidades da lectura
desta obra podemos destacar a fomentación da lectura e a motivación a nenos e
nenas. Baixo o meu punto de vista esta é unha obra moi importante porque
visualmente potencia a lectura, xa que tanto as ilustracións como a
contracuberta atraen e animan chaman a descubrir as accións que van pasar ao
longo da historia. Non é unha obra moi ampla e está adaptada para ser
traballada en idades do primeiro ciclo de Educación Primaria, xa que ten unha
lectura sinxela e clara. Tamén me parece importante para traballar a
creatividade, antes de ler o libro nenos e nenas poden crear a súa propia
historia a partir das ilustracións e despois poñer unha en común e incluso
chegar a presentala en conxunto. Unha das cousas máis importantes que presenta
este libro é que está escrito en galego, xa que a maioría de libros que se lle
dan a nenos e nenas para aprender a ler están en castelán e penso que o fomento
da lectura na súa lingua e o traballo sobre esta debe ser máis continuo e
valorado do que está sendo ata o momento actual.
Ningún comentario:
Publicar un comentario